Torsdag 14/3

Monday, March 18th, 2013 by Magnus

Udkosc fungerar nu som den skall mycket tack vare Rob’s  (skaparen av UDKOSC) råd och instruktioner. Han hade nämnt i tidigare mail att han har tänkt implementera rotationsvektorer för spelaren, och det visade sig att han redan hade gjort det i den senaste uppdateringen, det var en trvlig överraskning och ljudmotorn kunde därför testas igår. Testet visade att max/msp patchen fungerade i stort sätt som den skulle. Nu skall bara fler Binaurala element implementeras. Om detta går någorlunda fort har jag tänkt att implementera ett någorlunda primitivt ‘Ambiosoniskt'(googla det) system för reverbet, bestående av en kollisionscheck mellan spelare och ljudkälla som kontrollerar ett filter samt volymjustering. Detta kommer att hjälpa avsevärt vid lokalisering av ljud i ljudmiljön, och skiljer sig från många moderna ljudmotorer (Exempelvis udk’s inbyggda skräp) och kommer att ge en mycket djupare inlevelse i ljudmiljön. Vi måste även tänka på redovisningen. Igår diskuterade vi lite om hur vi kommer att lägga upp den, och vi kommer att behöva börja skriva ner den imorgon. Det är tråkigt att det skall behöva ta så mycket tid när vi behöver så mycket som möjligt till spelet.

Robert hamilton

UDKOSC

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: