20 Mars

Wednesday, April 3rd, 2013 by Magnus

Idag satt jag (Magnus) Med lite unrealscript, enkel kod dock eftersom jag egentligen inte kan unrealscript, men vi behövde an klass som agerar som ljudkälla så att vi inte behöver programmera in alla dessa i max/msp. Optimalt vore att kunna instancera ljudkällor i max/msp beroende på information från UDK men det är inte säkert att Max/Msp’s ‘poly’ funktion är snabb nog eller kan instanceras på detta viiset, kanske med en java klass.

Jusst nu skickar klassen ut info om vart den befinner sig och vilket ljud den spelar upp, och så kollar den om det finns nåt mellan spelaren och ljudet, förhoppningsvis kan detta användas för att kontrollera volym och filtrering.

Jag implementerade även nya structs i Rob Hamiltons DLL binder för att kunna använda Unreal klassen med Max.

Jag och pontus skrev även en java klass för att tolka signalen från oscen beroende på nyckelord.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: